10.11.2020 154

10 причин визначити свою цільову аудиторію


Коли ви створюєте онлайн ресурс, ви робите це не для себе. Ваш сайт – це можливість для споживачів дізнатися про вас і про те, як ваш продукт вирішить їх проблеми. Якщо ви над цим гарно попрацювали, то у вас є великі шанси мати високі показники продажів.

Перш за все, потрібно розуміти, до кого ви звертаєтеся, як з ними спілкуватися і як їх знайти.


Що таке цільова аудиторія

 «Цільова аудиторія – це група потенційних покупців, типова особистість, яку ви плануєте досягнути за допомогою інструментів маркетингу».
- Девід Мерман Скот, американський стратег інтернет-маркетингу

Одна з найбільш поширених помилок підприємців – наповнювати сайт контентом, маючи слабке уявлення про своїх читачів (або не маючи його взагалі). Якщо ви не визначили свою цільову аудиторію, ваші зусилля будуть неефективні.

Ви не можете продавати всім. Вам потрібен переконливий і цілеспрямований контент, який збільшить конверсію. Перший крок до цього – визначити, хто ваша цільова аудиторія.

Отже, цільова аудиторія (ЦА) – це група людей, яка є вашими потенційними покупцями. На неї спрямовані всі активності бізнесу.

Важливо! Не починайте створювати контент для сайту, поки не відповісте собі на наступні питання:

  • Хто моя цільова аудиторія?
  • Яка інформація принесе їй користь?
  • Що цікаво для моєї цільової аудиторії?
  • Який стиль мови буде їй найбільш зрозумілий?
  • Які стрази і болі ЦА?
  • Які проблеми їм потрібно вирішити?
  • Чого вони потребують?

Єдиний спосіб достукатися до читача – знати його, як старого друга. Ви повинні бути в курсі обставин, больових точок, викликів і страхів своїх потенційних клієнтів. Так само, як і знати їх можливий дохід, мрії і цілі.



Створіть портрет клієнта

Отже, перший крок до успіху контенту сайту – створити портрет клієнта. Один чи кілька.

Завжди пам’ятайте, що ви працюєте з людьми. Необхідно визначити збірний образ людини, яка є вашим потенційним клієнтом – демографічні дані, вік, заняття, сімейне положення, інтереси і т. д. 


Як створити портрет клієнта?

  • Найефективніший спосіб створити реалістичний портрет покупця – сісти разом з вашим відділом продажів і командою маркетологів. Маючи досвід спілкування з реальними споживачами, вони дадуть вам цінні підказки.
  • Зберіть дані про клієнтів, які вже існують (їх місце проживання, вік, мова спілкування, інтереси, рівень життя і т. д.).
  • Використовуйте аналітику сайту і соцмереж.
  • Перевірте, хто купляє у ваших конкурентів. Подивіться, до кого вони звертаються і що роблять. На їх досвіді можна побачити, що працює, а що ні.
  • Підведіть підсумок, зібравши всю інформацію в один опис ідеального потенційного клієнта.



Чому так необхідно знати цільову аудиторію вашого бізнесу?

10 переваг знати свою ЦА

Визначивши групу потенційних клієнтів, яким ви служите найбільш ефективно, ви зможете:

1. Виділитися з натовпу, відрізнятися від конкурентів. Створіть чек-лист, чому клієнт повинен вибрати саме вас.

2. Визначити одним реченням, хто ви і що ви робите краще всього. Ви сформулюєте більш точну унікальну торгову пропозицію (УТП).

3. Розділити головні продукти (послуги) на 3-4 групи для кращого сприйняття.

4. Знайти соціальний доказ – відгуки клієнтів, показати їм позитивний досвід користування вашими продуктами (послугами).

5. Створити релевантний контент сайту. Як тільки ви визначите, що шукають потенційні клієнти, ви зможете дати їм саме те, що їм потрібно. Наповнення вашого сайту буде попадати прямо в ціль.

6. Виявити болі і страхи клієнтів.

7. Донести, що ваш продукт вирішує проблему клієнтів і робить їхнє життя кращим. Покажіть, що ви справді розумієте, через що вони проходять, і маєте для них чудову пропозицію.

8. Зробити контент сайту більш живим і персоналізованим. Читач відчує, що ви звертаєтеся до нього особисто.

9. Підібрати тон і стиль спілкування, який буде резонувати з цільовою аудиторією.

10. Відповісти на потрібні питання і відпрацювати заперечення ще до їх появи.


 


Висновки

Замість «Що я можу розказати про мій бізнес?», запитайте себе: «Що хочуть почути мої клієнти?».

Створюйте контент, тримаючи в голові конкретну особистість (вашого ідеального клієнта). Так ви доб’єтеся більших результатів. Мисліть з позиції читача, задаючи собі питання: «А що це мені дає?».

Люди хочуть всього кілька речей: почувати себе добре, ефектно виглядати і менше хвилюватися. Ваш продукт (послуга) допомагає їм досягати цих цілей? Якщо «так», то ваші продажі будуть займати все менше часу і зусиль.

Високих вам конверсій!

___________________________________________

Автор: Svitlana Bilanynets,

засновник "SB Marketing", копірайтер

*При копіюванні  посилання на джерело обов'язкове