Якщо ви хочете створити довіру до вашого сайту, email-кампанії, продукту, ви повинні показати, що люди вже мали з ними справу.
Конверсія росте з появою довіри до компанії. Споживач хоче бути впевнений, що в кінцевому результаті він отримає якісний продукт і вирішення своєї проблеми.
Термін «соціальний доказ» вперше використав Роберт Чалдіні в 1984 році. За його визначенням, «Соціальний доказ (Social proof) – це тенденція вважати дію більш прийнятною, якщо інші так чинять».
Social proof – найбільш впливовий фактор в прийнятті рішення про покупку. Це:
«Оскільки 95% людей по своїй природі є імітаторами і тільки 5% - ініціаторами, дії інших людей переконують покупців більше, ніж докази, які ми можемо їм запропонувати».
– Роберт Чалдіні, «Психологія впливу»
Маркетологи і копірайтери в один голос визнають силу соціального доказу. Social proof може зменшити страх і невпевненість потенційних клієнтів, укріпити позицію бренду як надійного і популярного.
Соціальний доказ може бути використаний у всіх частинах воронки продажів:
Згідно дослідженню Nielsen, 92% людей охоче вірять рекомендаціям друзів і колег. І тільки 70% повірять незнайомим людям.
Соціальний доказ має різні форми і види. Кожен з них може бути використаний, щоб збільшити рівень конверсії й лояльності до бренду.
Деякі види прості; їх легко застосувати. Для інших – потрібно більше часу і зусиль. Вам необхідно вирішити, на яких сфокусуватися в першу чергу, а які запровадити пізніше.
Один з найпростіших способів створити соціальний доказ – показати, скільки людей вже використовують ваш продукт.
До прикладу, Mailchimp, популярний email-інструмент, вказав на своєму сайті кількість користувачів їхнього сервісу:
Більшість систем електронної комерції дозволяють сортувати список продуктів по ступеню популярності.
Створіть сторінку з продуктами, які є лідерами продажів. Якщо у вас в списку кілька варіантів окремих продуктів, нехай ваші потенційні покупці знають, який з них зараз в ТОПі продажів.
«Рекламні агенти люблять повідомляти нам, що продукт «надзвичайно швидко розкуповується». Не треба нас переконувати в тому, що продукт справді хороший. Достатньо лише показати, що так думає більшість».
– Роберт Чалдіні, «Психологія впливу»
Як стверджують психологи, людям притаманний страх щось втратити, пропустити. Цей ефект назвали «FOMO» (від перших букв в англ. мові – Fear Of Missing Out).
Ви можете дати зрозуміти своїм потенційним клієнтам, що «вечірка» вже почалася, і вони можуть не встигнути.
Переконайтеся, що ви вказали причину, чому люди повинні зробити покупку просто зараз. Це може бути обмеження в часі або ліміт кількості продукту.
Social proof – це не завжди те, що ми робимо, а і на що звертаємо увагу. В залежності від сайту чи сторінки з закликом до дії, ви можете використати вид соціального доказу під назвою «пильний погляд». З його допомогою ви звертаєте увагу людей в бажаному напрямку.
Коли ви не знаєте, куди дивитися, ви повертаєте голову туди, куди дивиться ще хтось. І якщо вам не допомагають чиїсь очі, то можуть згодитися стрілки.
Отож, все просто: якщо ви хочете, щоб люди зробили певну дію на вашому сайті, дайте їм пару очей чи стрілку, щоб допомогти їм в цьому.
Невіл Медора з Appsumo використовує своє фото, на якому він пильно дивитися на форму підписки.
Поради:
Брати відгук у середньостатистичного користувача, який спробував переваги продукту, – також хороша практика.
«Поспілкуйтеся з тими, хто вже придбав ваш продукт. Постарайтеся розібратися, що вплинуло на їх рішення про покупку».
– Кір Боднар, HubSpot
Згідно дослідженням Visual Website Optimizer, використання відгуків збільшує конверсію на 34%.
Поради:
Рекомендації друзів – це перше джерело довіри в рекламі. Люди будуть вірити своїм друзям більше, ніж експертам чи цілому ряду відгуків. І, звичайно, більше, ніж платній рекламі.
Один з очевидних способів отримати відгуки – попросити про них. Зазвичай мотивуючи чимось цікавим. Наприклад, «Приведи друга – отримай 3-й товар в подарунок».
Поради:
Сертифікати – ще один метод надати соціальний доказ потенційному клієнту. І неважливо, хто ви – бізнес, який надає послуги, чи фрілансер, який пройшов курси, щоб підтвердити свій авторитет.
Чим гучніше ім’я, тим краще. Ніхто не буде вражений сертифікатом невідомої компанії.
Сила Case studies в тому, що їх достатньо всього кілька, щоб озвучити потенційному клієнту велику кількість соціальних доказів і додати авторитету вашому сайту, компанії. Це хороший вибір для продажу комплексу чи дорогого продукту (послуги).
Case studies – вид огляду, який розповідає більш змістовну історію співпраці, ніж відгук, написаний самим клієнтом. Використовуючи фото, відео, інтерактивні елементи ви можете показати, як продукт чи послуга вашої компанії допомогла клієнту справитися з його проблемою, викликом.
Поради:
Соціальний доказ – це не тільки показати, що всі у захваті від вашого продукту. Ви повинні запевнити, що бренд несе відповідальність за те, наскільки продукт задовольняє потреби покупців. Є питання, які тривожать, – ми готові на них відповісти.
Визначіть питання, які найчастіше задають клієнти і розмістіть відповіді на своєму сайті. Таким чином ви будете «грати» на випередження.
Опублікуйте, що люди говорять про ваш продукт (послугу) в соціальних мережах – Twitter, Facebook, Instagram та ін.
Покажіть, скільки разів користувачі поділилися вашою інформацією. Це створить ефект доказу, що стаття заслуговує уваги. Наприклад, як це зробили Social Media Examiner:
Соціальний доказ працює. Він завжди впливає на рівень продажів, довіри і авторитету компанії на ринку.
Вивчіть всі можливі види Social proof. Протестуйте, які з них найбільше підходять для роботи з вашою цільовою аудиторією.
Високих вам конверсій!
___________________________________________
Адаптація тексту: Svitlana Bilanynets,
засновник "SB Marketing", копірайтер
*При копіюванні посилання на джерело обов'язкове