5.12.2020 72

15 порад як створити сильний Call to Action


Ваш заклик до дії… Це поєднання фрагменту тексту і кольорової кнопки на вашій вебсторінці, яке визначає майбутнє вашого бізнесу. Ну… не так катастрофічно, але близько. Потенційні клієнти не будуть знати, де «клікнути», і чи треба клікати взагалі, поки ви їм не покажете.

Чому? Тому що відвідувачі сайту не можуть читати ваші думки. Вони не здогадуються, який наступний крок, поки ви їм не скажете. Чи то «Підписатися на розсилку», «Купити», чи «Написати». В цьому і полягає головна ідея кнопки «заклику до дії». 


Що таке «заклик до дії» (Call to Action)?

В маркетингу «заклик до дії» (Call to Action, СТА) – це слово чи фраза, яка побуджує читача звершити певну дію. СТА розміщують у формі кнопки на помітному місці контенту сайту. Наприклад, «Купити продукт», «Завантажити», «Підписатися на новини», «Читати далі», «Поділитися» тощо.

Це так само просто, як і звучить: «закликати когось діяти».



Зрозумілий, переконливий заклик до дії – це життєва основа вашого онлайн бізнесу. Це вказівні знаки, які направляють користувачів по потрібному шляху до прийняття рішення. І навпаки: слабкі СТА дезорієнтують відвідувачів. Вони йдуть з сайту, не потрапивши  у воронку продажів.

Ваш заклик до дії – це один з найважливіших елементів сайту, який веде до збільшення конверсії. Іншими словами, Call to Action – це ворота ефективної лідогенерації.

Маркетологи використовують СТА як на вебсайтах, так і в email-кампаніях, щоб збільшити їх ROI (окупність інвестицій).

Трохи статистики про  Call to Action:

  • Майже 90% відвідувачів вебсайтів читають в основному заголовки і заклики до дії (СТА). Більшість з них на цьому і зупиняються.
  • На те, чи натиснуть користувачі на Call to Action, значно впливає вибраний вами колір кнопки.
  • Повноекранні заклики до дії працюють краще, ніж інші види СТА, їх результат – 25% і вище.
  • Електронні листи тільки з однією Call to Action збільшують клікабельність на 371%, а продажі – на 1617%.
  • СТА з відео дають на 380% більше кліків, ніж звичайні СТА.


Чому вам потрібен Call to Action?

  • Мотивує до дії. Сильний Call to Action привертає увагу і мотивує користувачів натиснути кнопку і прийняти пропозицію (Offer) вашого бізнесу.
  • Знижує невизначеність і нерішучість. СТА вносить ясність і дає потенційному покупцю почуття впевненості в подальших діях на вебсторінці.
  • Пояснює наступний крок. Потенційний клієнт ознайомився з текстом, зображеннями. Йому сподобалося, і він готовий стати вашим покупцем чи підписником. Що робити далі? СТА веде відвідувача до логічного завершення процесу.
  • Збільшує рівень конверсії. Головна ідея використання СТА – конвертувати користувачів в клієнтів і генерувати більше трафіку. Переконливий Call to Action робить успіх маркетингової компанії можливим. Експериментуйте, проводьте А/В тестування, щоб визначити найбільш вдалий варіант кнопки СТА.



Створення ефективної СТА – це свого роду мистецтво, частина науки психології споживача. Ось кілька інгредієнтів, які зроблять ваш заклик до дії переконливим і результативним.


Як створити сильний Call to Action?

1. Зробіть СТА персональним, адресним

Якщо ви ще не проводили сегментацію своєї цільової аудиторії, то обов’язково зробіть це. Конверсія залежить від того, наскільки правильно ви вибрали ціль і методи, які їй відповідають.

Іншими словами, для кожного «ідеального клієнта» (одного чи кількох) потрібен особливий підхід, індивідуальний Call to Action. Ви повинні врахувати особливості особистості потенційного клієнта, бажання, болі та інші характеристики. Споживач повинен відчути, що ви звертаєтеся саме до нього.


2. Зверніть увагу на Buyer's Journey

Створюючи СТА, пам’ятайте про шлях клієнта. Щоб бути з потенційним клієнтом в унісон, враховуйте його потреби в кожній точці Buyer's journey. Наприклад, якщо відвідувач сторінки «Про нас» тільки що дізнався про ваш бренд, не використовуйте тут одразу кнопку «Купити зараз». Це поки що перше знайомство.


3. Проявіть креативність

Зробіть свої заклики до дії більш креативними. Як стверджують психологи, речі, які відрізняються своєю ексклюзивністю, сприймаються як більш вагомі.



 Цікавий підхід до створення СТА – кнопка «Не натискати»


4. Використовуйте спонукальні дієслова на початку СТА

Переходьте одразу до справи. Дайте своїй аудиторії можливість дізнатися, що їм робити, на початку. Наприклад, почніть текст СТА зі слів: «Купити», «Замовити», «Pавантажити» і т. д. 


5. Дайте причину діяти

Ключ до створення переконливого заклику до дії – не просто сказати відвідувачам, що робити, а чому вони повинні це зробити. Це і є відточування майстерності написання ефективних Call to Action.


6. Сфокусуйтеся на вигоді

Оскільки конкуренція на ринку висока, в тексті СТА постарайтеся виділити вигоду, свою коротку унікальну пропозицію. Наприклад, додавши слова «безкоштовно», «новий», «гарантія».


7. Зробіть акцент, що це безкоштовно

Навіть якщо ваш продукт абсолютно безкоштовний, ви можете згадати, що відвідувачі можуть насолодитися безкоштовною версією, щоб оцінити продукт. Як це робить Grammarly:



8. Додайте почуття терміновості

Для клієнтів властиво сумніватися перед прийняттям рішення про покупку. Без почуття терміновості їм буде легше відкласти дію на невизначений час. Це не значить, що ви повинні створити паніку. Зробіть акцент на тому, що час обмежений. Допоможіть відвідувачам діяти просто зараз.


9. Дайте відвідувачам можливість вибрати

Гра з кількома альтернативами для вибору – це більш успішна гра. Чому? Люди люблять, коли їм дають право вибрати. Одна єдина опція – для них скучно. Для прикладу візьмемо рекламу від Apple з його MacBooks:



10. Використовуйте числа, де це можливо

Клієнти дуже добре реагують, коли в тексті згадуються цифри. Це допомагає їм визначити, чи варто витрачати на цю річ час і гроші. 

Чи можна вказувати ціни в рекламному оголошенні? Скоріше так, чим ні. Такий підхід дозволяє одразу відсіяти тих, хто так і не стане вашим клієнтом. І ви не витратите свій дорогоцінний час на їхні заявки. Якщо ж відвідувач сайту натиснув на так рекламу, він явно зацікавлений і готовий відгукнутися на вашу пропозицію.


11. Зробіть текст коротким і чітким

Довгий текст на кнопці Call to Action і погано виглядає, і має слабкий ефект на читача. Буває, що достатньо одного слова на зразок «Купити», «Завантажити». Тим більше, що всі деталі ви можете пояснити в іншій частині тексту.


12. Додайте сильні візуальні елементи

Про колір в маркетингу є багато розмов. Правда в тому, що ви повинні вибрати такий колір для СТА-кнопки, щоб споживач одразу зорієнтувався, де йому натиснути, щоб звершити дію. Тобто, помітний.

Call to Action з чітким текстом – це перше, що повинно кинутися в очі, коли потенційний клієнт заходить на сторінку. Зробіть кнопку достатньо привабливою, використовуючи «запрошуючий» колір - блакитний або зелений. Червоний може відлякати відвідувача. 



13. Розмістіть СТА вище лінії згину вебсторінки

Зробіть СТА видимим одразу після того, як сторінка завантажилася. Нехай клієнт знайде кнопку без пролистування, «скролінгу», тому що нема гарантії, що він піде далі.

Люди добре знають, що вони шукають і чому. Інформація про продукт і вашу компанію швидше служить цілям заповнення сторінки і SEO-просування. І її можна спокійно розмістити нижче згину.


14. Адаптуйте мобільну версію

Коли ви публікуєте креативну СТА, враховуйте пристрої, якими користується ваша цільова аудиторія. Мобільні телефони можуть по-різному відображати графіку. Найкраще створювати кнопки заклику до дії виходячи з того, як вони будуть відображатися на екранах мобільних пристроїв.



15. Завжди тестуйте

А/В тестування – ваш друг і порадник. Створіть кілька кнопок СТА, щоб визначити, яка з них буде мати кращі результати. Використовуйте різний колір та інший текст. Старайтеся тримати заклики до дії свіжими. Обновлюйте і слідкуйте за аналітикою.


На завершення

Отже, Call to Action – один з найбільш важливих інструментів, які використовують інтернет-маркетологи, щоб спонукати свою аудиторію робити наступний крок в воронці продажів.

Нехай ваша конверсія росте, як і росте майстерність створювати переконливі заклики до дії!


___________________________________________

Автор: Svitlana Bilanynets,

засновник "SB Marketing", копірайтер

*При копіюванні  посилання на джерело обов'язкове