14.07.2020 116

3 причини чому вашому бізнесу потрібен сторітелінг


Чи знаєте ви силу переконливої історії? Чому сторітелінг так важливий для бізнесу і просування?

Люди стомилися від сухих фактів, описів компаній на кшталт «ми молода динамічна команда професіоналів». А от історії ми любимо слухати з дитинства. 

Сторітелінг походить від двох англійських слів «story» («історія») і «telling» («розказувати»). Це один з найважливіших і найбільш успішних компонентів маркетингових кампаній. Він виділяє яскраві бренди серед простого бізнесу, працює на перспективу. 

Що ж таке сторітелінг?

  • Це факти у вигляді історії а не просто 10 000 знаків.
  • Це те, що мотивує вашу команду, а не план продажів.
  • Це те, для чого ваш бренд почав своє існування, а не самореклама.
  • Це про ваших клієнтів, а не про ваш бренд.
  • Це емоції і залучення, а не щось нудне і нецікаве.
  • Це «початок – криза – вирішення», а не щось круте, яке дивом собі сталося.
  • Це інтеграція вашого бренду і клієнтів, а не комерційна пропозиція

Розповісти історію - як намалювати картину словами.  Процес опанування цього ремесла повний спроб і помилок. Це не те, що можна створити за добу за 100 грн. Сторітелінг – це унікальний авторський формат, який потребує не просто професійних навичок, а наявності бажання, натхнення і пристрасті.

Чому історії є важливим маркетинговим інструментом?

Хороші історії:
- привертають й утримують увагу;
- викликають емоції;
- спонукають до прийняття рішення.

1. Історії привертають й утримують увагу

В перенасиченому інформацією світі за увагу споживача сьогодні йде справжня війна. До яких тільки методів не вдаються маркетологи! А по-справжньому працюють старі добрі способи. В тому числі розказування історій.

Історії працюють ефективніше, ніж факти. Як стверджують психологи Green & Brock, сторітелінг впливає на наше світосприйняття, задіює людський мозок набагато краще, ніж факти. Грамотно складені історії втягують у активне слухання і довше утримують увагу аудиторії.  

У чому ж секрет?
Факти говорять до вашого розуму, а історії – до вашого серця. Коли ви читаєте чи чуєте історію, ваш мозок реагує зовсім іншим способом, активуючи до семи областей одночасно. В тому числі зони, які відповідають за емоції та відчуття.

Ось яскравий приклад сторітелінгу від Apple.


Чи змогли б ви розказати про свій бренд подібним способом?

Сторітелінг впливає на емоційний центр мозку (лімбічну систему) таким чином, що повністю захоплює свідомість читача. Ваш потенційний клієнт надовго залишиться емоційно прив’язаним до бренду і при нагоді поділиться з друзями. 
Чому надовго? 
Люди пам’ятають історії краще, ніж інші види поширення інформації, бо доля героя не залишає їх байдужими.

2. Історії викликають емоції 

Люди купляють емоції, а не речі. Більша частина рішень про покупку диктується емоціями. А вже потім людина знаходить їм раціональне пояснення. Не помічали? :) Покупки здійснюються під впливом почуттів цікавості, страху, жадібності, передчуття насолоди.

Якщо ви добилися емоційного відгуку в серці читача, вважайте, що він – ваш клієнт!

Емоційні реакції викликають найкращі історії. Як наслідок – люди співвідносять себе з героєм, знаходять схожість в своєму житті. І це є найкращим зв’язком з аудиторією.
Розкажіть, наприклад, про невдачі чи помилку. Чим більше ви відкриті і щирі, тим швидше аудиторія полюбить ваш бренд. Вміння викликати емоції за допомогою історій – це потужний інструмент.

3. Історії підшовхують до прийняття рішення про покупку

Грамотно складена історія проривається в підсвідомість читача і підштовхує його до дій. В 2007 році Wharton School of Business помітили, що збір пожертв в кол-центрі були вдвічі більшими, коли менеджери розповідали потенційним клієнтам історії про те, як результат покращить їх буденне життя. 

Сторітелінг робить переваги продукту більш зрозумілими, «липкими».Тому, якщо ви хочете спонукати до прийняття рішення, розповідайте історії.
Як кажуть, «Content tells, story sells» («Контент інформує, історія – продає»). Історії визначають вибір.


Історія змінить вашу статистику продажів. Згідно досліджень, інформація, вбудована в якісні історію, сприймається на 70% краще. До прикладу, інтернет-магазини, які активно використовують сторітелінг, підвищують свою конверсію, як мінімум, вдвічі.

Подавайте контент через історії. З їх допомогою ви будете резонувати з аудиторією.
Сюжет надихне на роздуми, як згаданий продукт може вирішити проблему. Відвідувач сайту швидше прийме позитивне рішення про покупку після яскравої подачі через історію, ніж після прочитання невиразного набору слів і цифр.

Про що можна написати? 

Розробка нового продукту, вирішення проблеми, як проблема на вас вплинула, і як це призвело до створення товару / послуги. 
Хай це буде історія про вашу цільову аудиторію, історії лояльних клієнтів. Використовуйте реальні ситуації. Це допоможе зрозуміти, як ваш продукт допоможе їм в повсякденному житті.

Зробіть свою історію настільки сильною, щоб вона могла захопити аудиторію і викликати емоційний відгук. Гарна історія надихне на дії, на які не здатні надихнути статистика і факти. 

Як говорила Майя Анжелу, поетеса та громадський діяч, «люди не згадають, про що ви говорили, але добре пам’ятатимуть, як вони себе при цьому почували». 

Замість висновку

Історія – один з кращих інструментів впливу на аудиторію, просування своїх продуктів, ідей і цінностей. Вона легко проходить через фільтри, критику, пробирається в свідомість потенційного покупця, створює довіру і впливає на прийняття кінцевого рішення.

Історії продають. Вони перетворюють ваших читачів на клієнтів.
Використовуйте цей ефективний маркетинговий інструмент!

___________________________________________

Автор: Світлана Доманчук-Біланинець,

засновник "SB Marketing", копірайтер

*При копіюванні  посилання на джерело обов'язкове