13.12.2020 91

Автоматизація маркетингу (marketing automation). Що це?


Всі компанії мають одне бажання: підвищити дохід і добитися росту за рахунок менших витрат. Автоматизація маркетингу допомагає вирішити цю проблему. Вона дає можливість бізнесу впорядкувати, автоматизувати і виміряти маркетингові процеси.

«Завдання маркетингу в тому, щоб звести до мінімуму зусилля по продажах. В ідеалі, маркетинг повинен створювати готового до покупки споживача».
Пітер Друкер, бізнес-геній XX століття

Що таке автоматизація маркетингу?

Автоматизація маркетингу – це категорія програмного забезпечення, яка дозволяє автоматизувати рутинні задачі і ефективно просуватися на кількох каналах одночасно. Це набір інструментів, створених для оптимізації і спрощення найбільш затратних по часу функцій сучасного маркетингу.

Іншими словами, автоматизація маркетингу (Marketing Automation) – це:

  • набір програмного забезпечення і методів його використання;
  • головний тренд розвитку маркетингу;
  • передовий метод, який реально працює;
  • сучасна система, яка здатна справитися з величезною кількістю даних;
  • автоматизований підхід, який веде до більш легких і «розумних» продажів;
  • зрозуміла стратегія залучення клієнтів.

Якісні інструменти автоматизації допомагають ідентифікувати вашу аудиторію, створити правильний контент і автоматичні тригерні дії на основі поведінки клієнта. Варто лише одного разу «викотити» кампанію, – і ви можете спокійно займатися іншими задачами. А потім тільки проаналізувати результати і відрегулювати маркетинговий план. 



«В майбутньому побудуть машину часу, але ні в кого не буде часу нею користуватися».
Джордж Карлін, американський стендап-комік, актор

Майбутнє вже прийшло…

Лідери ринку в передових країнах вже давно використовують системи автоматизації маркетингу. В пострадянському просторі про них дізналися відносно недавно і починають потихеньку застосовувати. 


Хоча автоматизація маркетингу – справа непроста, для малого і середнього бізнесу вона також доступна. Ті, хто усвідомив її можливості, сміливо інвестують ресурси, тому що автоматизація приносить прибуток.

Автоматизація маркетингу збільшує:

  • продуктивність продажів на 14.5%;
  • коефіцієнт конверсії лідів на 107%;
  • об’єм середньої угоди на 40%;
  • рівень сприйняття комерційних пропозицій на 20%.

Сервіси автоматизації ефективні як для В2С сектору, так і для В2В. В2В компанії в виграші більше всіх, оскільки персоналізовані повідомлення дають можливість виходити на більш крупних клієнтів. 

Як це працює?

Програми автоматизації маркетингу аналізують дії ваших клієнтів і роблять персональні пропозиції на основі отриманих даних. Система автоматично починає відправляти повідомлення в месенджері. Кожному клієнту індивідуально, згідно його уподобанням.

Таким чином сегментація дозволяє створювати унікальні персоналізовані кампанії, які складаються з одного чи кілька процесів. Вони запускаються самостійно при виконанні покупцем тієї чи іншої дії. За рахунок цього значно зростає конверсія.



Області застосування автоматизації маркетингу

Автоматизація маркетингу дозволяє втілення сучасних маркетингових практик в таких сферах, як:

  • автоматизація (Automation);
  • інтеграція (Integration);
  • лідогенерація (Lead Generation);
  • сегментація (Segmentation);
  • персоналізація (Personalization);
  • вирощування лідів (Lead Nurturing);
  • оцінка лідів (Lead Scoring);
  • маркетинг відносин (Relationship Marketing);
  • утримання клієнтів (Customer retention);
  • крос-продажі (Cross-sell) і апсел (Upsell);
  • маркетинг ключових клієнтів (Account-based Marketing);
  • email маркетинг (Email Marketing);
  • цільові сторінки (Landing pages);
  • автоматизація соцмереж (Social Media Automation);
  • контент-менеджмент (content management);
  • окупність інвестицій (return on investment (ROI) measurement);
  • аналітика і звітність (analytics and Reporting).

Автоматизація маркетингу – один із стовпів сучасного digital-маркетингу. Практично на кожному каналі можна щось автоматизувати і обійти людський фактор.


Приклад Janssen Cosmetics

Janssen Cosmetics, інтернет-магазин професійної косметики, автоматизував на платформі GetResponse всього один процес – привітання нових підписників.

GetResponse – міжнародна платформа інтернет і email маркетингу з потужним функціоналом автоматизації (Marketing Automation).

В результаті email-ланцюжки з 5 листів принесли конверсію 6,48%. Результат за рік: +2% до товарообороту, що склало 15% внеску в річний ріст бізнесу.

Janssen Cosmetics доповнили відмінний email-сервіс цінним контентом. Email-розсилки містили рекомендації і поради, спрямовані на біло клієнта, адекватну і ненав’язливу пропозицію товару, тестери, подарунки і промокоди на знижку.


Фото: marketing-ua.com


Важливо не плутати автоматизацію маркетингу з простою автоматизацією окремих бізнес-процесів – автоматичною розсилкою листів і веденням угод в CRM-системі.


Завершення

Хоча автоматизація маркетингу і вирішує багато задач без особливої участі людини, не варто сприймати її як «чарівну таблетку». Це не панацея, а швидше добре продуманий набір маркетингових технологій, який злагоджено працює під вашим керівництвом.

Спробуйте безкоштовно, як інструменти GetResponse інтернет-маркетингу для підприємців спрощують просування бізнесу. Перейдіть на сторінку сервісу тут

Слідкуйте за появою нових інструментів в цій області, так як час не стоїть на місці. Вивчайте можливості автоматизації маркетингу, знаходьте нові точки росту і приховані резерви підвищення рентабельності.

Високих вам конверсій!

___________________________________________

Адаптація тексту: Svitlana Bilanynets,

засновник "SB Marketing", копірайтер

*При копіюванні  посилання на джерело обов'язкове